Smarting logo ny rosa_mobilhuvud

Businesslunch på Stockholm Beauty Week

Smarting bjöd in till businesslunch i samband med Stockholm Beauty Week i vackra Konstnärshuset intill Norrmalmstorg kring temat Beauty Branding. Susanne Liljenberg inspirerande till ett visionärt företagande, att vara trogen sin egen kompass.

Hon berättade om Resan med Granit som startade i en gemensam designplattform, Götgatan 31 där tidningar, inredning, kläder mixades och där man möttes, diskuterade, shoppade och fikade.

Idag har hon startat skönhetsvarumärket HynE med tre kollegor. Företaget utgår från Gotland där grundarna bor och där Susanne även driver restauranger och handelsträdgårdar.

En härlig vegansk och vegetarisk lunch serverades av Matapoteket som finns på Bondegatan på Söder och som har prisvärd catering.

Lunchseminariet inleddes med en föreläsning kring inre skönhet och om att närvara med modellen Ingmari Lamy och Hanna Magnusson, marknadschef Octean som har näringstillskott och hår- och nagelvård för starkare hår, hud och naglar. Silicea är naturligt, veganskt och baserat på kisel.

Lunchseminariet avslutades med en lansering av världens första svanenmärkta och ekologiska make up märke, Miild. Miild är från Danmark och startades av två make up artister som led av allergi som ville fortsätta att jobba som make up artister och även kunna själva använda smink, idén till Miild föddes och nu finns Miild på den svenska marknaden!

Vi fick förutom inspiration, god mat och nätverk även en fin goodiebag. Tack till Silicea och HynE!

Hanna Magnusson, marknadschef Octean som har kosttillskotten för bättre och friskare hud, hår och naglar. 

Tanja Gregersen en av grundarna till världens första svanenmärkta make up märke Miild. 

Härliga veganska och vegetariska wraps från Matapoteket.
 

Ingmari Lamy, modell pratar inre skönhet och om att närvara.